Przyjęty w badaniach realizowanych w latach 2018-2020 system zbierania danych oparto na dwóch zasadniczych metodach: wywiadzie bezpośrednim prowadzonym przez ankieterów z wykorzystaniem papierowego kwestionariusza ankiety (PEPI - Paper and Pencil Interviewing) oraz analizie danych zastanych (desk research). Zastosowana triangulacja metod badawczych podnosi jakość prowadzonych badań i w znacznym stopniu ogranicza błąd pomiaru.
W latach 2021-2022 zastosowano odmienną formułę, przyjęty w badaniach system zbierania danych oparto na trzech zasadniczych metodach:
- metodzie przeprowadzania wywiadów bezpośrednich (gdzie ankiety badawcze były zbierane w wersji elektronicznej z wykorzystaniem tabletów, przy założeniu pozyskania mnimum 5000 ankiet)
- metodzie pozyskania danych z hurtownii danych teleinformatycznych dla I i III kwartału 2021 roku w porównaniu do 2020 roku (są to dane o charakterze obswerwacyjnym, rejestrujące rzeczywiste zachowania, pozyskane przez aplikacje i strony mobilne wykorzystywane przez użytkowników smartfonów)* *w 2022 roku dane pozyskano dodatkowo dla 12 miesięcy
- metodzie analizy danych pozyskanych z GUSu (z Banku Danych Regionalnych i Lokalnych oraz komunikatów, biuletynów, publikacji elektronicznych) oraz z sektora turystycznego, przewodników, gestorów atrakcji turystycznych, organizatorów ruchu turystycznego – służby celnej, inspekcji transportu drogowego, Międzynarodowego Portu Lotniczego w Balicach, Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie. Wykorzystano też aktualne diagnozy eksperckie oraz opracowane wcześniej raporty z badań ruchu turystycznego w Małopolsce (ze szczególnym uwzględnieniem lat 2018 – 2020)
Dla osiągnięcia celu, jakim było opisanie struktury podaży usług turystycznych w kontekście zmian wywołanych przez COVID-19 oraz przygotowanie wniosków z badań, rekomendacji i obserwacji rynku turystycznego postanowiono przeprowadzić sondaż diagnostyczny wśród małopolskich podmiotów branży turystycznej. Sondaż przeprowadzono techniką CAWI. Dodatkowo skorzystano z informacji pochodzących z raportu wydanego przez Małopolskie Obserwatorium Rozwoju Regionalnego i Departament Zrównoważonego Rozwoju (działających w strukturach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego). Informacje z raportu skorygowano następnie danymi GUS oraz BDL.
Dla osiągnięcia celu, jakim było opisanie struktury podaży usług turystycznych w Małopolsce w 2022 roku oraz przygotowanie wniosków z badań, rekomendacji i obserwacji rynku turystycznego postanowiono przeprowadzić sondaż diagnostyczny wśród małopolskich podmiotów branży turystycznej. Sondaż przeprowadzono techniką CAWI.Dodatkowo skorzystano z informacji pochodzących z raportu wydanego przez Małopolskie Obserwatorium Rozwoju Regionalnego i Departament Zrównoważonego Rozwoju (działających w strukturach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego). Informacje z raportu skorygowano następnie danymi GUS oraz BDL.